Bij een probleem met je laptop heb je onderstaande mogelijkheden.
Tijdens het schooljaar (van 29 augustus tot 30 juni)
Je laptop doet het niet meer of heeft externe schade
Bijvoorbeeld: je laptop start niet meer op, je laptop heeft valschade, schermbreuk …
Ga met je laptop naar de LTOS-balie van je campus, elke schooldag tussen 8 u. en 16.30 u.
Als je een Signpost-toestel hebt, wordt je laptop aangemeld voor herstelling door een technieker van Signpost. Tijdens de duur van de herstelling kan je gratis een vervangtoestel gebruiken. (Lees de volledige service- en garantieregeling.)
Als je een eigen laptop gebruikt, kan je een toestel van de school huren tegen een vergoeding van € 5 per dag. Je staat zelf in voor de herstelling van je laptop.
Je laptop vertoont kleinere (software-)problemen
Bijvoorbeeld: je laptop heeft geen geluid meer, je laptop kan niet verbinden met het wifi-netwerk, je kan niet op BookWidgets …
Kijk of er een oplossing op de Helpdesk voor leerlingen staat. Je komt op de Helpdesk via de startpagina van je campus.
Maak online een ticket aan op de Helpdeskvoor leerlingen via de startpagina van je campus. ICT-collega’s van VLOT! volgen je ticket op.
Ga met je laptop naar een troubleshooting-moment op je campus. Hieronder staan per campus de momenten en het lokaal. ICT-collega’s van VLOT! kijken wat er mis is en hoe ze je kunnen helpen.
Tijdens de zomervakantie (van 1 juli tot 28 augustus)
Tussen deze periode kan je terecht bij de hersteldienst van Signpost. De voorwaarden (garantie, facturatie …) blijven dezelfde, maar in deze periode voorzien we niet in een vervangtoestel. Je kan een ticket indienen voor hulp via deze link of je kan Signpost contacteren op het nummer 03 327 30 75.