Leerlingen die starten in het 3e, 4e, 5e, 6e of 7e jaar gebruiken een eigen laptop. Er zijn 3 mogelijkheden:
je koopt een laptop aan via Signpost
je huurt een laptop via Signpost
je gebruikt een toestel dat je ergens anders koopt
Waarom kiezen voor Signpost?
We adviseren om een toestel aan te schaffen via Signpost. In de prijs zit immers een uitgebreide service en garantie inbegrepen. Daardoor heb je in geval van schade of defect weinig zorgen en lage kosten. Signpost haalt je toestel op school op. Na enkele dagen leveren ze jouw herstelde laptop op je campus af.
Gebruik van een vervangtoestel: GRATIS
Herstel van schade of defect binnen garantie: GRATIS
Herstel van schade of defect buiten garantie: maximaal €39
tijdens de herstelperiode
vb.: defect touchpad
vb.: valschade
We ervaren dat leerlingen die een toestel elders aanschaften in geval van schade of defect vaak lang moeten wachten op een (dure) herstelling.
Financiële zorgen
Om gelijke onderwijskansen te garanderen, moet elke leerling over een goed werkend toestel kunnen beschikken. Als de aanschaf van een laptop moeilijk is, kan je dit in alle discretie bespreken met de school. Neem contact op met de vertrouwenspersoon, de directie of de leerlingebegeleiding van je campus. We kijken dan samen naar een oplossing.
Voor een financiële tussenkomst bij de aankoop van een laptop of ander schoolmateriaal, kan je ook terecht bij het Welzijnshuis. De voorwaarde is dat je in Lokeren woont en over een beperkt inkomen beschikt. Je doet zelf de aanvraag bij het Welzijnshuis:
5e en 6e jaar Bedrijfsondersteunende informaticawetenschappen
5e en 6e jaar Informatica- en communicatiewetenschappen
Aanbod laptops 2024-2025
Het aanbod voor schooljaar 2025-2026 is te zien vanaf mei 2025.
Alle toestellen uit ons aanbod zijn geschikt voor de programma’s en toepassingen die we op school gebruiken. Enkel voor 2 studierichtingen met focus op IT (5e en 6e jaar Bedrijfsondersteunende informaticawetenschappen – 5e en 6e jaar Informatica- en communicatiewetenschappen) zijn er specifieke verwachtingen en mogelijkheden.
Optie 1: je koopt een laptop aan via Signpost
Uitgebreide service en garantie met gratis gebruik van een vervangtoestel als je laptop niet werkt.
Als je start in het 3e jaar kan je enkel kiezen voor een service- en garantieperiode van 4 of 5 jaar zodat er ondersteuning is tijdens de resterende schoolloopbaan. Als je start in het 4e, 5e, 6e of 7e jaar kan je ook kiezen voor 3 jaar ondersteuning.
We vragen de laptop van je keuze voor 6 juli via de webshop te bestellen en gelijktijdig te betalen. Je toestel wordt dan eind augustus op school geleverd. Bij een bestelling tijdens de laatste twee weken van augustus zal de levering van het toestel pas de eerste weken van september plaatsvinden.
In geval van problemen kan je met een aangekocht Signpost-toestel naar de LTOS-balie van je campus. Er zijn elke week ook troubleshooting-momenten op elke campus.
Optie 2: je huurt een laptop via Signpost
Het is een vorm van huurkopen: op het einde van de huurperiode ben je eigenaar van het toestel.
Uitgebreide service en garantie met gratis gebruik van een vervangtoestel als je laptop niet werkt.
Je kan enkel kiezen voor een huurperiode en bijhorende service- en garantieperiode van 4 jaar.
De huurwaarborg wordt gebruikt voor de laatste maandelijkse betalingen.
We vragen de laptop van je keuze voor 8 juli via de webshop te bestellen. Je toestel zal dan eind augustus op school geleverd worden.
In geval van problemen kan je met een gehuurd Signpost-toestel naar de LTOS-balie van je campus. Er zijn elke week ook troubleshooting-momenten op elke campus.
Hoe bestellen? Als je in het herinschrijvingsformulier van je zoon of dochter (of bij een nieuwe inschrijving) aangeeft dat je kiest voor Signpost, zal je nadien een mail ontvangen met de link naar de webshop. We vragen de laptop van je keuze voor 6 juli via de webshop te bestellen en gelijktijdig te betalen. Je toestel wordt dan eind augustus op school geleverd.
Optie 3: je gebruikt een toestel dat je ergens anders koopt
Als je kiest voor een eigen toestel, moet je laptop voldoen aan de vereisten zoals hieronder opgelijst.
De school biedt op geen enkele wijze ondersteuning aan je toestel. Als je laptop niet werkt, sta je zelf in voor het herstel. Je huurt een vervangtoestel van de school aan € 5 per dag.
Alle software die voor school nodig is, moet je zelf installeren.
Vereisten
Type toestel: een Windows-laptop met azerty toetsenbord. Geen tablet, Chromebook of Apple MacBook.
Besturingssysteem: Microsoft Windows 11
Processor: minimum Intel i3 of gelijkaardig
RAM: minimum 4 GB, 8 GB aanbevolen
Interne opslag: minimum 128 GB SSD
WLAN-adapter: 802.11ac
USB: minimum 2 poorten
Webcam: ingebouwde webcam 720p
Batterij: een batterij met een autonomie van minimum 6 effectieve uren